Tuesday 1 June 2021

Just call 1-800-BABY

Fick sms av polska negmammans man igår. Det stod:

Hejsan, PNM gave me your number for all things baby related. 

Och så en smiley på det. 

Just det. All things baby related. That's me. 

Hon är beräknad till mitten på juli så vi kommer ju med största sannolikhet inte vara hemma och kunna erbjuda barnvakt till deras större barn när de väl ska in på förlossningen. Det vet de om, vi har pratat om det. Så vad andra baby related issues de tänkt att jag ska stå till hands med.... tja det ska bli spännande att se antar jag. 


4 comments:

  1. Åh nej, kanske är det du som ska styra upp babydusch?! Har man sånt i Polen? Eller Finland då, föregångslandet numero uno.

    ReplyDelete
  2. Hehe, det kommer inte hända...alldeles oavsett om man håller på med sånt i Finland eller inte. Nä jag vet faktiskt inte. De har ingen vagn, (hon tänker bära barnet), ingen spjälsäng (fram tills nyligen sov hela familjen på 4 i samma säng men nu har de köpt våningssäng till de stora barnen) osv så det behöver visserligen allt, eller inget då... Men nej, no dusch från mig

    ReplyDelete
  3. Jag minns när jag var på en intervju för ett restaurangjobb i ett handelsområde i Bicester, Oxfordshire. De hade både servering och delidisk, och chefen informerade om att de hade mycket folk från Polen anställda. Sen frågade hon om jag hade ett matintresse och kunskap inom delikatesser osv. "Jo men det har jag väl, inte skolad men genuint intresserad och kunnig" tänkte jag. "Ja alltså, du vet om att det finns flera sorters ost?" frågade hon. Hmm ja okej, om det är nivån så är jag rätt kunnig tänkte jag, och så tänker jag mig Polacker. Extremt lite vardagslyx och onödigheter generellt. Det här bekräftar bara mina fördomar 😆

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahaha, då fick jag plötsligt en plan C om allt annat skulle skita sig karriärsmässigt. Gourmet och delikatessexpert i Polen. Jag kan typ räkna upp 5 olika ostsorter i sömnen ändå... speciellt om man räknar Hushålls..såatte

      Delete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...