Thursday 3 June 2021

Alla mammor känner väl såhär nångång och nu är det min tur

Sitter och väntar på att klockan ska bli så mycket att vi kan sätta oss på cyklarna. Lillskruttan är inne i en vakna-så-förbaskat-tidigt-att-det-inte-ens-är-rimligt fas.. och jag ids inte mecka med hennes sovschema på föris när det bara är två veckor kvar på terminen. 

Idag ska vi lämna den lilla på förris, sen ska jag och den stora cykla vidare till skolan. Den riktiga skolan. Där hon ska börja till hösten. Vi ska träffa fröknar och se på lokalerna. Hon är så taggad, har tagit på sig sitt finaste batiklinne och lät mig borsta hennes hår ordentligt. Plockat fram sandalerna och såg till att sockorna matchade. 

Min lilla stora.
Hjärtvärk. 

2 comments:

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...