Tuesday 8 June 2021

Plan B

Lillskruttan är precis på gränsen. Den gräns som inte ens fanns för två år sedan, men nu alla föräldrar förhåller sig till. Hon är pigg och glad, äter och sover precis som hon ska. Men lite glansig under näsan ibland. Hostar till nån gång för mycket. 

Hoppade över planerade aktiviteter i söndags. Men skickade henne till förskolan igår. När jag hämtade bekräftade pedagogerna att jo, hon är precis på gränsen. Men de skickade inte hem henne för hon var ju pigg och glad. 

Gav henne lite antihistamin igår för misstänker samtidigt pollen. Lämnade igen imorse. Ber till högre makter att hon inte blir hemskickad just idag för jag ska återigen leda en fokusgrupp i eftermiddag. Har nu utarbetat en plan B med mina kollegor, blir hon hemskickad får vår projektassistent passa henne ute på campus medan jag presenterar.

Mother of the year. 

3 comments:

  1. Du är fan årtiondets morsa. Försök inte inbilla oss något annat!

    Jag håller tummarna för antihistamin och fokusgrupper!

    ReplyDelete
  2. Berätta, hur gick det!? Obs, jag minns när jag fick följa med på mammas jobb när hon var kallskänka på blå dragonen (japp draggen) och det var sjukt kul och spännande. Minns att hennes kompis tog hand om mig där. Mycket mer minnesvärt än en tråkig vabdag i soffan helt klart!

    ReplyDelete
  3. Menåh, tack båda. Jomen det gick bra... hon blev inte hemskickad och fokusgruppen, den sista i en serie på fyra, blev kanske också den mest lyckade. High five!

    ReplyDelete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...