Thursday 10 June 2021

Det närmar sig

Så går storskruttan sin sista dag på förskolan. Hon är väldigt osentimental inför detta. Kanske bryr hon sig inte, kanske har hon inte riktigt fattat. 

Vi ska fira sommarlovet med sushi ikväll. Att äta sushi med mina barn är som en low-carb variant för mig, för båda två gillar egentligen bara riset. Eller ja okej, den ena äter även räkor och lite fejkkrabba. 

Och kanske lite cider, eller tocka tåla (coca cola), till det. Glass till efterrätt. 

Nästa vecka ska de vara med mormor och morfar på dagarna medan jag jobbar. Och sen är det (håller tummarna för ingen sista-minuten skit i maskineriet) avresa. 

Fick mess av en kompis där igår som undrade om vi kunde vakta deras nya hus och gamla hund i samband med att vi landar. De ska bort och vi kanske ändå inte skulle ha nåt emot att bo i en nybyggd villa med strandutsikt nån vecka?   

Njäe alltså, kan vi väl. 

No comments:

Post a Comment

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...