Friday 3 December 2021

Beeeep the beeeeep outta that beeeep

BK och när jag bodde i staterna så tyckte jag det var störtlöjligt som de höll på och piiiiip-ade bort svärord och sånt från låtar och program på radio och TV. Jaba ”meh herreguuud hur pryd får man vara liksom?”

Nu, när storskruttan, som för övrigt verkar ha kommit tillrätta i sin nya roll som elev i förskoleklass och trivs mycket bättre än de där jobbiga veckorna i början av terminen, på sistonde blivit väldigt dans- och musikintresserad…. så har jag så smått börjat tänka om.  

Tidigare har det inte stört mig nämnvärt när svenska kids springer runt och sjunger F this och F that, you mother F-er. Men nu är det dels mitt eget barn, och så förstår hon ju vad hon sjunger också. Och det hon inte förstår frågar hon om.
Mamma vad betyder F..k?
Vad betyder Hella?
Pussy vet hon ju betyder kissekatt så det är ju lugnt… än.
Och jag vägrar vara morsan som ringer fritids och ber dem censurera sitt musikval. Så jag förklarar så ärligt och kortfattat jag kan. 

Och tänker samtidigt, kan de inte bara piiiiiiipa bort skiten?

No comments:

Post a Comment

Vad tror ni om det här då?

Ni vet hur man ibland inte kan släppa något som någon sagt? Även om det handlar om en till synes trivial kommentar.  Vad menade människan eg...