Thursday 2 December 2021

Och vattkoppor i den andra

Imorse hade jag schemalagt tidig lämning vilket innebär att barnen äter frukost på fritids respektive förskola. På förskolan serveras frukosten 7:30 vilket är rimligt och förra terminen när bägge barnen gick där åt de också frukost hemma väldigt sällan. 
På fritids är det frukost klockan 7:00 vilket är snudd på orimligt, och därför äter barnen numer oftast frukost hemma. Men båda gillar att äta frulle med kompisarna och en av fördelarna med detta upplägg är att man vet att barnen ska gå direkt in på morgonen och behöver alltså inte klä dem för utelek.
Läs: fleecebyxorna kan få åka ryggsäck.

Vi hade en mycket bättre morgon. Chokladen fick smälta i deras små munnar medan jag packade ner de varmaste kläderna och bara bad dem ta på de nödvändigaste. 

Sen hämtade jag hem dem, tog av lillskruttan tröjan och insåg att vi har blivit med vattkoppor.
Häpp häpp. 

2 comments:

  1. Vattkoppor är ändå rätt nice liksom, man behöver ju inte fundera på om man ska få jobba nåt de kommande 10 dagarna utan kan resignera helt till soffläge + Netflix.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Och man ska ju ändå gå igenom det osv. Det enda jag hade kunnat önska är att hon väntat 14 dagar så att hennes far kunnat ta denna vab

      Delete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...