Tuesday 14 February 2023

Bye bye now

Blev uppringd av en engelsk gentleman idag.
Han ställde en fråga kring en rapport jag skrivit.
Jag svarade.
Han ställde några frågor till och jag svarade att jag höll med honom fullständigt. (Dvs jag höll med honom att rapporten jag skrivit är ganska meningslös och full av information vi redan delgivit kommissionen i andra skrivelser, men den måste skrivas och lämnas in ändå pga ett kontrakt bla bla)
Det hela tog mindre än en minut.
Sen sa han (med en extremt posh Brittish accent)
Well then, as much as I enjoy listening to your voice, I can't think of a single reason why this telephone call should go on any longer. Bye bye now. 
Och la på. 
Och jag stod med mobilen i handen och tänkte att snyggare avslut på ett samtal får man leta efter. 

8 comments:

  1. Hahaha, sååå stylish🤗 Jag levde med en britt i 35 år och de är så otroligt bra på sånt där. Försök föreställa dig en svensk formulera nåt liknande🙃
    Carina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nä precis, allt de säger känns alltid lite Downtown Abbey....

      Delete
  2. Jag tror ni måste träffat på engelsmän från upper middle class... efter att ha bott där i 5 år känner jag det mest engelska man kan säga typ är oiiii gingabitch, spareus a fag willya? 🤣

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha nä precis, det är lite mer tweedkavajer på de engelsmän jag jobbar med

      Delete

I'd rather be dead in California...

Måndag efter en helg med känslorna utanpå.  Jag körde ut till Intersport för att byta storlek på ett par benskydd till storskruttan och kom ...