Monday 28 February 2022

Det finns problem och så finns det problem

En favorit i repris. Jag har naturligtvis inte ändrat mig, det här betyder ingenting.
Kronologiska redogörelser för vad man haft för sig, med större fokus på fakta än feeling är ingenting jag förespråkar. Kommer aldrig att göra.
Håll till godo.

I fredagskväll var jag på teater med storskruttan. Pippi Långstrump. Biljetterna var en julklapp och hon har sett mycket fram emot detta. Eftersom corona har hon hela tiden kallat det Pippifilmen. (Hur länge är det kvar tills vi ska gå på Pippifilmen mamma!!)
För vadå teater? Riktiga levande människor? Jo tjena.
Men till slut kom så dagen.
För att vara barnteater var det välgjort och underhållande. Lilla Gubben och Herr Nilsson spelades av människor med grymma akrobatiska skills och gjorde massa coola stunts. Men sen sket det sig (eventuellt bokstavligen) för när andra akten skulle börja kom Tommy och Annikas mamma och pappa ut på scenen och sa tyvärr och såhimlatråkigt och viärjättejätteledsna men på grund av plötslig sjukdom kan vi inte spela klart andra akten.
Så det var bara att snopet resa sig och gå hem. Typiskt. Det spekulerades friskt bland de besvikna barnen i foajén, vem är det som är sjuk? Vad är det för sjuka? Varför kan hen inte bara ta medicin?

 

Storskruttan hade sin egen teori. Naturligtvis var Pippi sjuk. För i en scen kramade Prusseluskan Pippi och pussade henne på kinden. Ja?! Och nu är hon sjuk.
Man får ju inte pussaokramas, det vet väl alla?!
Då får man corona! Herregud, har alla bott under en sten i två år eller?
Måste erkänna att hon hade en poäng där.


I lördags fick jag en snabb kopp kaffe tillsammans med min kusin och hennes man. Han satt koncentrerat och skrev på telefonen större delen av den korta fikan. Försökte få sina föräldrar att lämna Kiev och åka till hans syster i Paris. Vad säger man till en människa som har familj i kriget?

Igår stod jag i ett provrum och konstaterade att jag inte riktigt vet hur jag vill att jeansen ska sitta eller se ut (men typ bekvämt och snyggt), men inte SÅDÄR. Vad är det för fel på passformen på fan exakt alla byxor. Ja, jag har korta ben och inte så mycket midja att tala om, men alltså….
Ska det verkligen vara omöjligt att hitta byxor som inte förolämpar exakt varenda centimeter mellan navlen och fotknölarna.


Så. Och nu är det måndag. 

No comments:

Post a Comment

Så som det är bara

Det finns många sätt att börja berätta det jag vill säga. Här är några: För ungefär 10 år sedan dog min farmor. Av alla hundra mail jag fått...