Thursday 27 October 2022

Ärlighet

Hade en fin stund av samhörighet med två av mina kollegor igår. Sen jag blev befordrad till biträdande föreståndare har jag haft nån slags ambition att vara liiiite bättre på att hålla mig neutral när det skär sig mellan medarbetare och liiiite mindre benägen att snacka skit om folk. 
Och eftersom jag medvetet lagt ribban lågt så har det gått ganska bra med de ambitionerna. 

Men ibland måste man ju få ha en cheat day.

Kollegorna, som båda är nyare än mig på arbetsplatsen, beklagade sig över en situation och jag inte bara höll med utan kunde inte låta bli att tillägga: 
Men tänk då hur det var innan ni började här, och jag fick stå ut med det här helt själv!
Varpå de svarade något i stil med Ah... fattar inte att du inte slutade!?
Men jag försökte ju sluta, fick bara inget annat jobb.
Och det sa jag också. 
De beaktade den informationen en stund. Sen gick vi och tog kaffe.
Och luften kändes klar och lättare att andas. 


2 comments:

  1. Hej! Det finns mycket jag uppskattar med din blogg men kanske den allra främsta, nej okej nu måste jag säga två, är 1) språket. jag är oerhört förtjust i ditt språk och 2) uppriktigheten. naket, ärligt men aldrig kletigt eller sensationslystet. eller gränslöst. Du är inspirerande!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Men asså.... *rodnar och fläktar ansiktet med fladdrande hand.. Äsch då liksom

      Delete

Höll andan, tappade andan. Tar ett djupt andetag.

Han fick jobbet.  Precis när jag på riktigt trott att det inte skulle bli så och ställt in mig andra alternativ. Så fick han det.  Jag har s...