Tuesday 10 August 2021

Vaccinera er då jävla puckon

Nu rusar som bekant smittan här igen. Idag sa jag till en vän till familjen att jag helst inte ville att hon kom förbi eftersom hon inte är vaccinerad. Vi är ju det, men inte barnen, och med en internationell flygresa bara dagar bort så… nä tack.

Dessutom tycker jag att det känns bra att visa dessa tröga fans av den fria viljan att vi som valt vetenskap också har en fri vilja och kan välja bort att umgås med dem.

I Washington och Utah är det betydligt fler som både vaccinerat sig och bär munskydd. Men Idaho…puckonas mecka.

2 comments:

  1. Sitter på vårdcentralen efter att jist ha tagit dos 2 och väntar på att få gå. Så rätt att neka folk. Hoppas ovaccinerade åker på rejält med restriktioner världen över. Tänker att de få som faktiskt inte bör ta vaccin på grund "giltig orsak" kan få ett intyg på varför de saknar vaccin. Så kan resten av idioterna få hålla sig hemma.

    ReplyDelete
  2. Bra gjort! Fria viljan FTW!
    Så är det ju så illa att även vaccinerade kan bli smittade och smittade så det är inte idiotsäkert även om, men antagligen mindre risk? Om inte annat gött med en känga. Fattar inte att så många är så korkade.

    ReplyDelete

Så som det är bara

Det finns många sätt att börja berätta det jag vill säga. Här är några: För ungefär 10 år sedan dog min farmor. Av alla hundra mail jag fått...