Tuesday 26 October 2021

Ca....tching!

Fick precis ett samtal från ekonomen. Hen bara "asså jag ser ett problem här och du som är biträdande föreståndare kanske vet...."
Och jag tänkte att nä, vet gör jag inte... kan eventuellt killgissa, men ekonomi är inte min starka sida och när det gäller bokföring bakåt så har jag knappt ens koll på mina egna projekt, än mindre alla andras. 

Men så visade det sig att problemet var att mitt arvode som biträdande föreståndare inte betalats ut som det skulle och den effektive ekonomen föreslog att vi därför helt enkelt fixade det med en klumpsumma så att vi kommer ikapp.
Lät det okej för mig?

Eh, jo. Helt okej. Bidrag till lådcykel. Tackarrrrr.

2 comments:

  1. Men wow! Vilken gläjde 😊

    ReplyDelete
  2. Kul att det kan vara på det hållet för en gångs skull. Håller tummarna för lådcykeln!

    ReplyDelete

Vad tror ni om det här då?

Ni vet hur man ibland inte kan släppa något som någon sagt? Även om det handlar om en till synes trivial kommentar.  Vad menade människan eg...