Friday 10 December 2021

Fredag

I veckan fick vi veta att mannen inte får kontrakt för vårterminen. Covidrestriktioner och för lågt antal inresande studenter krävde en smalare fakultet och först in, först ut osv. 
Han blev såklart besviken, och jag fattar det. 
Men nu när det fått landa lite känns det positivt att få vara familj igen. 

Jag har bokat en gympasal för storskruttans 6-årskalas. Förra året fick hon ha ett pyttelitet kalas. I år hade jag tänkt att hon skulle få bjuda vitt och brett. Nu blir det ändå inte så eftersom vi återigen ska ha krampaus och hålla avstånd. Men några fler än i fjol iallafall. Och kul att få springa och härja i gympasal, med noll hänsyn till grannar under. Tänker jag. 

Jag ser fram emot jullov och har på riktigt tänkt ha det också.
Inget kolla mailen.
Inga infall av "jamen jag jobbar bara undan det där, det går snabbt, så är det gjort sen!"
Nein. Nichts. Nada. 

Ledig. Snart. 

1 comment:

  1. Åh trist med jobbet. Finns det ingen möjlighet att få jobb på umu? Minns att det gick sommarkurser i amerikansk politik så det borde väl inte va helt omöjligt? Bara nån liten procent åtminstone?

    Tror att gympasalskalas kan va det bästa nånsin. När vi har hyrt gympasal bara några familjer har vi haft så kul ju, kan tänka mig att det är roligare än både leos och yoump som det pratas mycket om här hemma.

    ReplyDelete

I'd rather be dead in California...

Måndag efter en helg med känslorna utanpå.  Jag körde ut till Intersport för att byta storlek på ett par benskydd till storskruttan och kom ...