Thursday 23 May 2024

Vad har ni lyckats med idag då?

Jag petade mig i örat med en tops. Drog ut pinnen och såg att den var just det, bara en pinne.
Luddet, bomullstoppen, var borta.
Eller ja, jag fattade ju snabbt att bomullen satt kvar i mitt öra. 
Petade med fingret men kände ingenting.
Ropade på min äldsta dotter och bad henne allvarligt att titta i mitt öra efter vitt ludd.
Pga hur mina ögon är positionerade i förhållande till mitt öra kan jag inte veta helt säkert, men jag är tämligen övertygad om att hon inte alls förstod situationens allvar och knappt ens försökte titta ordentligt.
Jag ser inget, sa hon bara.
Och gick därifrån.
Jag hade 5 minuter tills barnvakten skulle komma och jag gå på föräldramöte. Jag ville inte gå på föräldramöte med bomull i örat.
Då kom jag på snilleblixten att sticka in en pincett i örat!
Gjorde så, väldigt varsamt naturligtvis, och upplevde en enorm triumf jag  när jag alldeles tydligt kände bomullsvadden röra på sig i hörselgången. 
Att sedan få grepp om den lilla tussen var sannerligen inte helt enkelt. Det var det där med ögonen och öronen och hur de inte är optimalt placerade för den här sortens aktiviteter.
Men till slut. 
När den 16-åriga barnvakten kom var jag så lycklig och lättad att jag berättade om min bragd för henne innan hon ens fått av sig skorna.
Hon verkade inte speciellt imponerad. Men hade hon kommit 5 minuter tidigare hade hon fått titta mig i örat istället.

4 comments:

  1. Grymt bra jobbat! Det är otroligt frustrerande att ha stopp i hörselgången. Jag hade vaxpropp i 3 veckor en gång för vårdcentralen i Spanien vägrade spola rent. Helt hemskt var det!!

    ReplyDelete
  2. 😂 usch vad obehagligt men ändå lite kul så här i efterhand, eller?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Absolut. Det roligaste är hur orimligt stolt jag var. Är.

      Delete
  3. 😂
    Men starkt jobbat! 😁

    Lohe

    ReplyDelete

Mind you

Känner att det här är nog sista gången med det här upplägget. Alltså att min man är i långtbortistan medan hans föräldrar kommer hit i flert...