Tuesday 13 September 2022

Fortsättning följer

Nu har vi styrt upp ett möte. Nästa torsdag. Direkt efter min presentation på ett större forskningssymposium ska jag krypa in i ett hörn och ha digitalt möte med Belgaren, samt typ sju personer till från konsortiet. 
Vi har ännu inte bestämt vem som ska leda mötet. Nån från vårt kontor blir det ju. Men förmodligen inte jag. Har inte sagt högt att jag inte vill ännu, men tar inte min chef aktivt på sig det själv så får jag be honom. 
För jag vill inte gråta på det mötet. 
Och risken är att jag gör det, eller att jag lägger all energi på att inte gråta och därför inte lyssnar och aktivt deltar. 
Jag är annars inte direkt rädd att gråta på jobbet. Försöker väl undvika det såklart, men min chef har sett mig böla fler gånger än både han och jag kan räkna. Det är inget som direkt stör mig.
Men Belgaren, nä... tårar ska han inte få. 

3 comments:

  1. Men det är ju helt förskräckligt att behöva jobba med en människa som får en att gråta. Vad är det för idiot, och vilken klen chef som inte kan ta vederbörande i örat och be honom uppträda respektfullt mot medarbetare. Grrr🤬
    Carina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja alltså problemet är ju att det här är projekt där vi alla sitter i olika länder med olika chefer och i mitt och Belgarens fall har vi dessutom olika projektledare. Då kan det bli såhär.

      Delete
    2. För jävligt. Han skull behöva en hierarkisk smäll i huvudet. Om du berättar för din chef hur du känner, skulle hen kunna ta det med hans chef? Fattar att det sällan är så enkelt i verkliga livet… 😒

      // LoHe

      Delete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...