Saturday 10 September 2022

1-0 till Belgien

Hemkommen från tre dagars möte i Polen kände jag mig stärkt i att projektgruppen stod bakom mig i min kamp mot den Belgiske man som vi, inte bara jag, ska samarbeta med. 
Vi hade långa samtal där vi internt var överens om hur vi, med mig i spetsen, skulle tackla honom. 
Så tacklade jag. 
Han tacklade tillbaka. 
Och vår projektledare lät mig falla.
Fullt så dramatiskt var det såklart inte. Det är sårad stolthet som skriver nu. Men sårad stolthet måste också få utlopp. Belgaren gick direkt till vår projektledare och klagade på mig och även om jag inte vet exakt vad som sas så blev resultatet att jag (i indirekta ordalag) ombetts be om ursäkt. 
För att gubbfan missförstod mitt email som vi formulerat som grupp!
Jag gör det inte. 
Jag vägrar. 
Jag har inget att be om ursäkt för. Som jag tidigare berättat (tror jag) följer jag min tidigare chefs kloka råd att aldrig svara på mail medan man fortfarande är flammande arg. Så jag ska vänta tills på måndag. Fundera och låta detta landa. Sedan formulera något vänligt. Absolut.
Jag vill inte bråka.
Men jag lägger mig fan inte platt heller.  

6 comments:

  1. Nej, så jäkla dåligt! Klokt att vänta med att svara dock.
    Carina

    ReplyDelete
  2. Det låter ju som att den här projektledaren behöver ta ett större ansvar i frågan? Är hen vettig i övrigt, kan ni prata om det?

    ReplyDelete
    Replies
    1. håller med. och ja, han är vettig.. men också ung och, om inte osäker, så iallafall väldigt mån om att vara till lags

      Delete
  3. Jag hanterar så många idioter på mitt jobb, det ingår liksom i jobbet. Har blivit expert på att skriva torra, extremt korta och tråkiga mailsvar. Då handlar det ofta om rättshaverister som vägrar ge sig, och man väntar med att svara ett par dagar, och varje svar blir kortare och kortare. Det är en konst att skriva e-post som är vänliga men som ändå visar hur mycket man vill att mottagaren ska ta sig nånstans 😆

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asså vad jobbar du med? Det låter både roligt och jobbigt!

      Delete
    2. Jag är inspektör på ett kommunalt miljökontor. Arbetar med hälsoskyddsfrågor.

      Delete

Så som det är bara

Det finns många sätt att börja berätta det jag vill säga. Här är några: För ungefär 10 år sedan dog min farmor. Av alla hundra mail jag fått...