Thursday 8 September 2022

Sånt man minns

När jag fick veta att Diana var död var jag hemma hos en kompis. Jag hade fotbollsshorts på mig och vi stod i hennes vardagsrum. 
När Michael Jackson gick ur tiden var vi hos en av min mans barndomsvänner i Rathdrum och på väg att fara och bada. Det gjorde vi också. Och pratade om the king of pop hela dagen. 
Och nu sitter jag på Arlanda och väntar på flyget och Englands drottning är död. I tre dagar har jag umgåtts intensivt med en handfull britter. Känns både skönt och lite, lite synd att inte få uppleva deras reaktion på det här. 
Länge levde då verkligen drottningen. 

No comments:

Post a Comment

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...