Wednesday 14 September 2022

Far och flyg

Nu har jag köpt våra flygbiljetter till jullovet. Vi drar till ldaho, återförenas med far och make, snusar på ny bäbiskusin, och firar amerikansk jul, lillskruttans första. 
Det blir bra. 
Själva resan är jag heller inte speciellt oroad över. Fortsätter covid ligga så pass lågt att vi inte behöver testas, slipper munskydd, och nu när jag har två barn som roas av paddor... vad är ens grejen? 
Känns ju typ inte ens jobbigt. Nu. Fråga mig igen i december. 

2 comments:

  1. Nä men verkligen, stora barn är ju easy breezy att resa med. Visst att de kan börja knorra lite sista timmen typ men skillnaden mellan att resa med fem- och åttaåring istället för en fyra- och ettåring går ju liksom inte ens att föreställa sig... för man har förträngt det. Och man känner sig som ett sånt fint team tycker jag. Team morsa med barn. Jag känner mig aldrig så mycket som del av en familj som när vi reser nånstans.

    ReplyDelete
  2. Förträningens kraft är stor. Minns att jag satt och snackade med Anden med för några år sen och gnällde över odiskade vällingflaskor och hon bara "Juste, välling... det var ett mörker. Det har jag glömt." Och jag tänkte bara huuuuuur kan man ha glömt välling/blöjor/bäbisträsket? Men det gör man, fort som attan.

    ReplyDelete

Så som det är bara

Det finns många sätt att börja berätta det jag vill säga. Här är några: För ungefär 10 år sedan dog min farmor. Av alla hundra mail jag fått...