Thursday 15 September 2022

På tal om tårar

Tredje kvällen på rad utan tårar igår. Alltså nån tår här och där för att syrran retas eller man inte fick en till isglass räknas inte.
Men inga tårar på temat Pappaaaaaa, mamma är duuuuummm, jag vill ha pappaaaaaa!
Det är en enorm vinst för mig. 
Barnen har en ny gemensam favoritlek som går ut på att de lånar mina klänningar och finskor och går runt och leker vuxna. Igår satt jag i köket med mina svärföräldrar när lillskruttan kom invacklandes i klackeskor och kort sidenklänning släpandes i golvet och slängde en docka i mitt knä
-Här! Ta mitt barn, jag ska till Tyskland!
Jag blev både stolt, road och lite rädd. 
Ja, jag reser ifrån mina barn lite titt som tätt. 
Och de bearbetar det såklart genom lekar där de normaliserar att mamman lämnar sitt barn och far på jobb. Det är okej. Det är så barn gör. Vi är okej. 

4 comments:

  1. Haha, vilken lek! Jag fnissar här på andra sidan internet. Men ja, jag fattar samtidigt att det är en bearbetning. Kram /Tove

    ReplyDelete
  2. Haha det påminner mig om när Martin var i samma ålder och lekte mamma. "Hej då, nu ska mamma på jägarskolan! Hejdå nu ska mamma ut och springa!".whatever floats your boat tänker jag. Tycker alla mammor förtjänar att leva det liv de vill, om det så är jägarskola eller resor till Tyskland. Martin fyller 30 idag för övrigt. Sjukt gammal!

    ReplyDelete
    Replies
    1. whaaaaat?! nej, han är för alltid max 11 bast i min bok

      Delete
  3. Ja, men det viktige er jo at man kommer tilbake.

    ReplyDelete

Vad tror ni om det här då?

Ni vet hur man ibland inte kan släppa något som någon sagt? Även om det handlar om en till synes trivial kommentar.  Vad menade människan eg...