Wednesday 12 January 2022

Älskar barn

Det har kommit en ny elev i storskruttans förskoleklass. Hon är jättesnäll tydligen, och de hade lekt och byggt pärlplattor och kommit väldigt bra överens under hennes första dag igår.
Den nya flickan pratar endast arabiska. 
Jaha....Sa jag. Hur pratade ni med varandra då?
Och mitt barn bara kollade på mig som vaddå....?
Vaddå "hur pratade ni med varandra?"
(typ som Baloo "tror du att han...? Han är med mig asså!") 
Det var ju inga som helst problem.
Ayman i klassen kan arabiska, och när den nya flickans pappa kom och hämtade henne på eftermiddagen visade det sig att han kunde engelska. Så storskruttan snackade med pappan och använde Ayman som tolk när det knep. 
Så vaddå?
Vad är problemet?

2 comments:

  1. Genibarn alltså. Både i uppfinnighet och mod, att våga prata med en främmande pappa samt använda ett annat barn som tolk haha!

    ReplyDelete

Nya målsättningar och ny uppgift

Storskruttan hade 40 graders feber hela dagen igår. Idag ligger den på 38 och hon klagar istället på ont i halsen. Jag som haft sjukdomskänn...