Thursday 13 January 2022

Pepp på pump

Idag har inte varit en jättebra dag, och vi har bara knappt passerat lunch. 
Men, för att fokusera på det som faktiskt har varit bra... så började jag dagen med ett riktigt grymt gympass. Jag skulle säga att 80% av alla mina träningspass, oavsett om det är löpning, styrka, yoga eller nåt annat är liksom okej.
Eller någonstans inom den stora gråzon som begreppet "okej" innefattar. 
Det som en löpcoach jag hade för länge sen kallade "Bread & Butter runs". Alltså basträningen. No frills.  
Sen finns det tillfällen då träningen går piss och kroppen känns tung och död och man lider genom hela passet, eller avslutar det tidigare än man tänkt.
Och sen finns det pass då man bara känner Wow, fan vad grym jag är! Kroppen bara svarar och det går bra och lätt och man känner sig elit.
Det är inte ofta det är så, men så var det idag.
Jag brukar tänka, när jag inte haft ett sånt pepp-pass på länge och man bara harvar på och det känns slitigt och tungt, att ju fler baspass man får in, dessto närmare kommer man sitt pepp-pass. 
Och nu kom det, välbehövligt. 

1 comment:

  1. Bra inställning. Ska tillämpa den på typ allt i livet!

    ReplyDelete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...