Monday 17 January 2022

Måndag

Var på jobbet 07:20 imorse för det är inte klokt var fort det går på morgonen när barnen sover och man inte behöver ta hand om nån annan än sig själv. 
Väl här öppnar jag datorn och ser att två kollegor nu sitter i karantän. 
Jahaja, inte när men om som sagt. 
Men jag tar tredje sprutan idag och förhoppningsvis har man nåt för det också.

Första helgen efter första skolveckan var så lugn som den behövde vara och ändå så pass innehållsrik att vi slapp klättra på väggarna. Jag fick köra alla träningspass jag ville för nu blir det vila en vecka. Vet inte exakt vad rekomendationerna kring träning efter covidvaccin är, men har som för mig att det är klart klokt att välja soffan framför löparskorna iallafall 3-4 dagar efter dos. Så så får det bli. 

Och efter sjuhelvetes bråk med hårda ord och stora tårar i torsdags så har jag och mannen varit någorlunda sams i ett par dagar nu. Det kommer såklart inte hålla i sig. Men det känns som att vi blåste ur lite av det värsta där iallafall, så att det kanske inte blir fullt lika stormigt nästa gång. 

No comments:

Post a Comment

Vad tror ni om det här då?

Ni vet hur man ibland inte kan släppa något som någon sagt? Även om det handlar om en till synes trivial kommentar.  Vad menade människan eg...