Thursday 10 February 2022

Don't waste my time (I can do that myself)

Jag har spenderat de senaste dagarna framför skärmen i ett evighetslångt projektmöte, som igår eftermiddag avslutades en dryg timme efter utsatt tid och då hade vi inte ens kommit till de två sista punkterna. Fyllde precis i en Doodle för en extrainsatt möte nästa vecka då vi ska försöka avsluta på riktigt.

Jag får psykbryt på möten och diskussioner utan syfte och mål. Nu skulle vår tyska projektpartner, som gjort det lite till sitt signum att aldrig tvinga fram ett beslut utan diskutera och sedan diskutera igen, säkert hävda att det visst det finns syfte och mål. 
Men processen är så satans ineffektiv.
Först har vi inför-möten, sedan möten, och sedan recap-möten. 
Kan dom inte bara vara lite mer tyska, peka med hela handen och styra upp?
Ein, zwei, drei, Fertig!

Sitter framför skärmen och upplever en form av Road Rage jag aldrig känner i trafiken (eftersom jag är en passiv och nervös bilförare). Ska det vara så förbannat svårt att
a) hålla sig till saken
b) ta beslut
c) avsluta inom en kvart av utsatt tid

Mein Gott....

3 comments:

  1. Har precis varit neutral part i ett sånt där "måste stryka folk medhårs för de känner sig kränkta-möten" de tenderar också att dra ut på tiden... oavsett vilket är ju ickekonstruktiva möten livets leverbiff.

    ReplyDelete
  2. Jag jobbar också med tyskar ibland och förbluffas över hur...icketyska de är. Flummiga, oorganiserade och kommer aldrig till skott. Nu har jag precis lyckats krångla mig ur en projektgrupp och därmed slipper jag också timslånga veckomöten där det ALDRIG NÅGONSIN beslutas någonting överhuvudtaget. Ingen är gladare än jag.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Grattis, det sparar du garanterat gråa hår på. Och ja herregud, vet inte tyskarna vad det är för fördommar de förväntas leva upp till eller....?

      Delete

Så som det är bara

Det finns många sätt att börja berätta det jag vill säga. Här är några: För ungefär 10 år sedan dog min farmor. Av alla hundra mail jag fått...