Thursday 14 July 2022

Man är väl en sånhära crossfitter... jorå

Under sommaren bjussar mitt gym på utökat medlemsskap, vilket för mig innebär att jag får tillgång till pass på den flashiga anläggningen jag annars inte tycker det är värt att betala för. 
För två veckor sedan bokade jag in mig på X-training. 
Trodde det var en såndära klass där man drar i snoddar och rep med olika mycket motstånd.
Det var det inte. Det var crossfit.
Sjukt jävla jobbigt. Jag svettades som en isglass på stranden och hade träningsvärk i tre dagar efteråt. 
Imorse gick jag dit igen.
Nu visste jag ju redan på förhand vad som väntade. Och kunde lite mer lingo än förra gången, visste tillexempel att en turkisk sit-up inte alls är att man röker en cigg samtidigt som man crunchar absen (vilket ju annars låter rimligt) utan en sit-up med viktplatta över huvet. 
Så jag kände mig både förberedd och lite peppad.
Och det gick bra. Ända tills sista fem övningarna då jag var så trött att kroppen värkte och darrade och jag skulle ta i och göra en thrust. Det betyder att man lyfter en skivstång från marken och upp över huvudet. Jag hade redan gjort flera stycken, men nu var jag som sagt lite trött.... hade dock kraft kvar att tjonga in skivstången i min egen haka med sån kraft att jag såg stjärnor och trodde jag skulle kräkas på fläcken. 
Instruktören kollade på mig med en blick som var svår att tyda mellan stjärnorna. 
Han kanske ville skratta lite, men gjorde det inte. Såg både oroad, skeptisk och glad ut, samtidigt.
Men sa inget.
Imorgon kommer jag ha träningsvärk i armarna. 
Men mest ont gör det i hakan där en blålila fläck växer fram.

No comments:

Post a Comment

Vad tror ni om det här då?

Ni vet hur man ibland inte kan släppa något som någon sagt? Även om det handlar om en till synes trivial kommentar.  Vad menade människan eg...