Monday 19 September 2022

Plus minus noll

Tog cykeln imorse för att hämta upp ett gäng broschyrer på ett tryckeri som ligger på andra sidan stan. Broschyrerna ska med till en konferens jag reser till om några timmar och det var på håret att de skulle bli klara i tid. Men jag hade tid att cykla, och tänkte att här värnar vi om planeten och kör inte bil i onödan minsann! 
Fyrtiofem minuter senare, efter en cykeltur i snålblåst och duggregn, utan vantar och mössa, ställde jag mig i duschen och spolade varmt bort alla illusioner att jag sätter miljön först. 

1 comment:

  1. Jadu. Jag körde bil imorse lite fram och tillbaka på vår lilla ort. Lämnade i skolan, handlade osv. Och nu sitter jag på tåget till Umeå. Man gör aldrig allt rätt och jag läste nånstans att vi behöver inte några få individer som "lever perfekt" utan många många som ställer om ganska mycket. Fast det var bättre formulerat..

    ReplyDelete

Vad tror ni om det här då?

Ni vet hur man ibland inte kan släppa något som någon sagt? Även om det handlar om en till synes trivial kommentar.  Vad menade människan eg...