Friday 14 July 2023

Vad jag njutit av ikväll

Fredag - har ju ändå jobbat två dagar liksom 
Middag jag slapp laga själv pga bjuden på mat hos polska negmamman då hennes minsta knodd fyller 2.
Att se nämnda 2-åring springa runt med chokladtårta i näven medan hennes pappa glatt fotar henne och hennes mamma betydligt mindre glatt försöker döda pappan med sylvassa blickar. Mitt njut är inte för att jag vill att PNM ska få fläckar på tapeten utan för att det finns en sån lättnad i att se andra par tjafsa om sånt man själv tjafsar om.
Mina möbler efter att ha suttit på golvet en hel kväll. Polska negmamman har kastat ut matbordet och stolarna. Kanske för att hennes man köpt en tv. Kanske av någon annan anledning, det var lite svårt att få ihop sammanhanget när fem barn klättrade över oss där vi satt.

No comments:

Post a Comment

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...