Friday 5 April 2024

Det är inte vad jag vill som spelar roll

Sjukdomskänslan hänger sig kvar, det var ett seglivat jävla virus det här.
Jag jobbar hemma pga blev så förbannad på en kollega igår att jag inte pallar se henne idag. Och några andra faktorer också. 
Helst av allt skulle jag vilja ligga hemma i soffan ikväll. Se Masked Singer med kidsen och somna tidigt. Det kan jag iofs fortfarande göra, men dessförinnan ska vi spendera ett helt gäng timmar på badhus. 
Det är jag inte det minsta peppad på, men det finns tre små flickor, varav den ena fyller år idag, som inget hellre vill än just att bada tillsammans. 
Så dåså. 
Vad är min vilja mot en födelsedag?
Vi har inte fått något besked angående min mans eventuella jobb i utlandet ännu. 
Det har varit i kontakt med alla hans referenser, den sista så sent som igår. 
Så any day now, kan man tycka. 
Hjärtat i halsgropen, där det redan är tjockt av virus. 

1 comment:

Touché

Igår var sista gången för terminen på simskolan och barnen, som gått i samma grupp, klarade båda Bläckfisken.  Ingen av dem är speciellt för...