Monday 16 August 2021

Kortfattat

Det kommer bli kortare inlägg nu en period, eftersom enhandsskrivning med vänstern tar både tid och tålamod. Allting tar förresten tid och tålamod utan en fungerande högersving.  Men det går, det mesta och nödvändigaste iallafall.

Så kortfattat:

3 dagar innan mannen drar till Costa Rica och vi återigen blir ett hushåll 3.

5 eller 6 veckor vill svärföräldrarna komma och hjälpa mig med barn och vardag. Det är väldigt länge. Känner både tacksamhet och ångest.

1 vecka tills barnen börjar förskola och förskoleklass.

10 minuter innan jag väcker jetlaggade barn från eftermiddagsvila.

Och ca 5 minuters samtal med Polska Neggmamman innan jag återigen blev less på henne. Fast på ett tryggt och hemtamt vis, det ska erkännas. Mer om det senare.

3 comments:

  1. Äntligen lite uppdatering ju! Men du, man kan använda diktering ju, det funkar jättebra via ipad särskilt. Oklart hur pass bra Google är, har inte provat. Alexa är också super, jag svarar på sms i min klocka dagligen som ett fån med rösten och jäklar vad den är smart! Fattar att den ska sätta punkt och allt!

    ReplyDelete
  2. Det är inget för veklingar, livet. Särskilt inte med högersving nere för räkning. Respekt och sånadäringa styrkekramar!

    ReplyDelete
  3. Jo faktiskt, har precis börjat lattja med diktering. Ovant men praktiskt.

    ReplyDelete

Nya målsättningar och ny uppgift

Storskruttan hade 40 graders feber hela dagen igår. Idag ligger den på 38 och hon klagar istället på ont i halsen. Jag som haft sjukdomskänn...