Friday 20 August 2021

My dad the cooker

Började skriva ett svar på kommentaren nedan men det vart så långt att vi gör så här istället. Om det är någon annan som känner sig osäker på vad min man egentligen jobbar med, så är ni i gott sällskap. När han hastigt och lustigt (mest hastigt) skrivit kontrakt, precis innan vi reste i juni och jag berättade för storskruttan att pappa hade fått ett nytt jobb som lärare och skulle flytta långt bort igen så utbrast hon ”Vadå lärare?! But dad is a cooker!

Och ja, det är det han har varit här. Länge. Jobbat i olika kök och barer. Men egentligen är det ju universitetslärare han vill vara. De flesta doktorerar inte i statsvetenskap för att hacka lök och skiva tomater. Och det är det han ska göra i Costa Rica, undervisa amerikanska studenter.
Fick ett sms någon gång i natt där han meddelade att han kommit fram, att det var fuktigt som fan, och att han insåg hur dålig hans spanska är.

Och ja, just det. Det har jag kanske inte heller berättat. Campus på Fiji hade dels en brand tidigare i sommar och dessutom är covid-läget där ganska illa. Så hans kurser flyttades till campus Costa Rica istället. Inte för att det spelar så stor roll för mig, men jag föredrar ju faktiskt att ha honom där, närmare USA, än långt ute i ingenstans.

Hasta luego!

No comments:

Post a Comment

Höll andan, tappade andan. Tar ett djupt andetag.

Han fick jobbet.  Precis när jag på riktigt trott att det inte skulle bli så och ställt in mig andra alternativ. Så fick han det.  Jag har s...