Friday 1 October 2021

Hemma igen

Det blev en kort natt.
Igen.
Efter en väldigt intensiv vecka med möten, konferens, mingel och middagar där jag inte kommit i säng före midnatt en enda kväll och suttit med datorn och svarat på mail före och efter allt som stod på schemat.... så, puh. Kom jag hem halv över midnatt igår och la mig i den uppbäddade soffan.
Kvart över sex kom två sömnrufsiga barn och kröp ner och gosade mig vaken. 

Nu har jag hjälpt svärisarna iordning i lägenheten de hyrt för resten av sin vistelse, tvättat fyra lass smutstvätt och sprungit en mil på ben stela av fem dagars stillasittande. Ska snart hämta hem ungarna och rå om dem själv ikväll.
Fredagsmys med bara vi tre.

Enligt farmor och farfar har de skött sig alldeles utmärkt. Och nu är de såklart slutkörda. Jag med.
Vet precis hur det känns att hålla leendet på plats, visa upp sin bästa sida och uppföra sig exemplariskt fem dagara i rad.
Det tar på krafterna. 

1 comment:

  1. Hahaha, så skönt att få krascha hemma och bara få vara sig själv. Mys ordentligt nu��

    ReplyDelete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...