Monday 4 October 2021

Kör bara

Igår körde jag bil (typ runt kvarteret) och imorse cyklade jag på vanlig tvåhjulig cykel för första gången sedan olyckan. Det känns inte helt stabilt, men det går. Och jag kände att jag var tvungen att prova innan det liksom blir för stor grej av det.

Det är i övrigt ett kärt besvär att ha svärföräldrarna här. Det är bra för barnen. Och på många sätt underlättar det för mig också. Men det är inte utan en hel del administration från min sida.
De är generösa, hjärtliga och fina människor, det är de verkligen.
Men de är inte jättebäst på att ta in och läsa av situationer. Komma ihåg vad jag sagt om parkering, galonbyxor, barnlås på spisen, osv.
De kör på, och ofta blir det lite tokigt.
Igår körde min svärfar tillexempel bil rakt genom stan i bussfilen och blev stoppad av polisen. Barnen tyckte det var superspännande. Och han slapp böter.

No comments:

Post a Comment

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...