Tuesday 5 October 2021

Riskerna med att vara normal

Min chef hade suttit i ett möte igår som handlade om riskerna med att återgå till det normala, och typ be folk att jobba på jobbet. 
Tyckte först det lät märkligt.
Men det klart.
Vi har hållit på så här en lång tid nu. Och det var knöligt och ovant i början. Klart att det kan vara knöligt och ovant att ställa tillbaka också.  
Jag sitter hemma idag för att de igår eftermiddag meddelade att de tänkt stänga av vårt vatten på kontoret och inte tänkt sätta igång det igen förrän inatt. Och vatten och toaletter och sånt... är ju som najs att ha. Men imorgon ska jag dit igen.
Och sen har jag nog tänkt fortsätta infinna mig på kontoret, iklädd rena kläder, någorlunda nyduschad osv. de allra flesta dagarna i veckan. Men kommer samtidigt fortsätta sitta hemma ibland så att jag kan springa på lunchen, slänga in en tvätt mellan mötena och sådär. 
Balans sa Bull. 
Och ja, jag fattar att det är superlyxigt att ha det så, att kunna välja.
Och jag uppskattar det. 

No comments:

Post a Comment

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...