Monday 18 October 2021

Ta mig till skogs

Efter vad som känns som evigheter med förkylning (inte jag dock, men alla andra) så börjar det sakta bli bättre. Efter att knappt satt foten utanför dörren på flera dagar kände jag så starkt igår morse att "vi måste ut i skogen idag."

Och eftersom svärfar kände sig bättre och vi ändå hade ett besök till stugan på att-göra listan så blev det så.
Kall oktobersol i frostad skog.
Snoriga näsor och kalla fingrar.
Saft, kaffe och pepparkakor.
En sen lunch med stans bästa vedungspizza på det. 

På kvällen kände jag hur huden i ansiktet brände efter luft och väder.  

No comments:

Post a Comment

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...