Monday 31 January 2022

Planerna som blev av

Fredag förmiddag ringde jag min kompis som jag (tillsammans med hennes man och barn) bjudit hem på middag på fredagkväll. När jag bjöd in var det naturligtvis med förebehållet "om alla är friska" och det räknade vi båda två med att alla inte skulle vara.
Men dom var friska. 
Och vi också.
Helt förvånade kom vi alltså fram till att vi faktiskt kunde ses. 
Och det blev jättetrevligt.
Min man lagade all mat och bakade två tårtor. 
Det fick han mycket beröm för.
Det var ingen som kommenterade hur rent det var på toaletten eller lovordade min insats då jag hållit barnen ur vägen för kocken så han fått jobba totalt ostört. Samt sprungit på affären tjugoelva gånger då han behövde mer mascarpone eller fått slut på aluminiumfolien.
Det är sånt som inte genererar lika stora applåder.  

2 comments:

  1. Eller hur! Min man (och jag) har byggt ett växthus av tegel och gamla fönster, han får alltid stående ovationer över hur fantastiskt fint det är. INGEN (inte ens han) berömmer hur fint grunden har grävts ut, eller det faktum att 500 tegelstenar har burits upp dit av någon. Mvh bitter :)

    ReplyDelete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...