Friday 4 February 2022

F U

Och hur går det då, med det paddfria livet?
Jomen tackar som frågar, allt är frid och fröjd.
Eller....?

Igår efter middagen (då hade barnen sett teve före maten) föreslog jag för storskruttan att hon kunde gå till sitt rum och leka med sina leksaker. Varpå det rara barnet visade mig långfingret. 
Jag hann bara precis börja fundera på hur jag skulle reagera och hantera den situationen innan mannen stormade efter henne och gav henne  en avhyvling som jag inte hörde men förstod på hennes reaktion sen hade tagit väldigt bra. 

Att visa långfingret i Sverige, det är oartigt. I USA är det detsamma som att faktiskt säga F*** you! och det gör man inte ostraffat. Hade hon gjort det i skolan där hade hon tex mest troligt blivit avstängd i tre dagar. 

Sen lekte hon faktiskt riktigt bra med sina ponnisar. 

2 comments:

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...