Monday 21 March 2022

Jag vill ta allt ditt onda

Så. En helg då vi hade så många planer, så många alternativ.
Och så sol och vår på det.
Men lillskruttan har kräkts och haft feber.
Storskruttan har urinvägsinfektion. 
Ingen av dem verkar sådär jätteväldigt sjuk.
Men det klart.
Det är så svårt att veta. 
Även om de kan prata kan de ju inte alltid uttrycka sig på ett sätt som en orolig förälder skulle önska. 
Jag önskar att jag kunde ta allt deras onda själv. 
Jag kan kräkas lite.
Ta en urinvägsinfektion och sitta med det svidande onda. 
Doktorn kan få sticka mig i fingret. Alla fingrar, varsågod. Ta mitt blod. 
Bara de kan få slippa.

1 comment:

  1. Precis så känner man som förälder. Jag kan ta det, ge det till mig. Bara de slipper❤

    ReplyDelete

Så som det är bara

Det finns många sätt att börja berätta det jag vill säga. Här är några: För ungefär 10 år sedan dog min farmor. Av alla hundra mail jag fått...