Friday 1 April 2022

En stund i mängden av stunder

Lillskruttan imorse: Mamma! alla pärlor är inte i din sko!
Jag:... eh, nähä?
Lillskruttan: April april!!

Alla pärlor var alltså i min sko. 

Igår när läkaren dragit nålen ur mitt bröst och sa att jag kunde förvänta mig svar nästa vecka så var det som att någon slagit på en kran och tårarna bara rann. Munskyddet blev helt svampigt. 

Idag berättade jag hela historien för en kompis över lunch utan att det kändes speciellt jobbigt alls. Kompisen berättade att hon åkt buss häromdagen och helt plöstligt kännt sig lycklig. Sen gick det över. Men det kan väl få vara så.
Känslorna kommer och går. 

No comments:

Post a Comment

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...