Friday 8 April 2022

Vintern som aldrig tar slut

Jag mötte kanske våren i Paris, men sen flög jag hem till snöstormen.
8 april och snö över stövelskaften. Ingen är nöjd över detta. 

Nåväl.

Sitter vid köksbordet i mysbyxor och renskriver anteckningar från igår. Micrar kaffe när andan faller på. Ser bilarna på parkeringen nedanför köra fast och försöka komma loss. Tänker att jag tar slalomglasögon och bobben när det är dags att hämta kidsen.

Noll smink. Noll flärd. Noll press.
Tyvärr även noll macarons.
Just det är lite synd.  

1 comment:

  1. Paris, wow! Drömmer om att få åka själv till Paris... eller Alingsås, spelar egentligen ingen roll vart. Men om man kan promenera i timmar utan att passera gå så är det såklart en fördel. Hoppas brevet kommer snart!

    ReplyDelete

Så som det är bara

Det finns många sätt att börja berätta det jag vill säga. Här är några: För ungefär 10 år sedan dog min farmor. Av alla hundra mail jag fått...