Tuesday 3 May 2022

Martyrmamman

Lillskruttan vill värma sin mjölk själv i micron.
Klättrar på en stol.
Värmer mjölken. Ska kliva ner med mjölken i handen och spiller allt på golvet.
Blir vansinnigt arg. På mig, som står bredvid och inte ens hunnit sucka. 

Men eftersom jag är en sansad vuxen hanterar jag situationen galant och möter hennes raseriutbrott med
Jamen vilken tur att mamma ska åka bort imorgon igen då, så att du slipper ha en dum mamma här som bara gör så att du spiller mjölk och att allt blir fel hela tiden!

Barnet blir ännu argare och jag känner att jag förlorat den lilla rätt jag hade att tycka synd om mig själv i mjölkkladdet. 

2 comments:

  1. Ja du, man gör så gott man kan och är bara människa❤

    ReplyDelete
  2. Åh, håller med ovanstående. 🧡

    ReplyDelete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...