Friday 10 June 2022

På vår gata i stan

Vi har inte ens bott här i två veckor ännu, men vi har verkligen bott in oss. Det enda jag saknar med förra lägenheten är badkaret. Ungarna kunde verkligen ha jätteroligt tillsammans i badet, och med dusch har den möjligheten att förena nytta med nöje försvunnit.
Men det är också det enda jag saknar. 
Nu bor vi 7 raska minuters promenad från stadskärnan.
Men det känns inte. 
Det är lugnt här.
Park, lekpark, kyrkogård, radhus.  
Och en av grannarna, som har ballkong mot baksidan där vi har garaget, öppnar ballkongdörren varje morgon vid halv 9 och spelar piano. 
Jag trivs. 

2 comments:

  1. Så härligt att du trivs! :) /Tovetankar

    ReplyDelete
  2. Så härligt!
    Carina

    ReplyDelete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...