Wednesday 3 August 2022

Nån som är jag som är ingen

För nån timme sen på jobbet. Kollega håller upp kaffekannan med två centimeter kvar och utbrister glatt "Åh nån har tänkt på mig idag också!"
Det här är en person som dricker sin första kopp kaffe efter lunch, och trodde att det fanns kvar från morgonen.
"Njäe, det där är nog kvar från igår tror jag" säger jag.
Kollega stirrar på mig och ifrågasätter hur det kan vara möjligt. Alltså, HUR det ens skulle kunna vara möjligt.
Jag förklarar att JAG inte kokat något kaffe idag (drack pulver på förmiddagen) och det betyder att ingen kokat. 
Kollega blir ställd.
Om jag kokar kaffe är det nån som gör det.
Men om ingen kokar kaffe är det jag som inte gjort det.
Hur är det ens möjligt?

1 comment:

  1. Exakt denna logik hade ett ex till mig. Om vi inte hade pratat i telefon (vi bodde isär) så hade JAG inte ringt. Toxic shit som man måste hugga ner vid fotknölarna direkt!

    ReplyDelete

Touché

Igår var sista gången för terminen på simskolan och barnen, som gått i samma grupp, klarade båda Bläckfisken.  Ingen av dem är speciellt för...