Tuesday 9 August 2022

Tell me something I don't know

Imorse hade jag tänkt äta frukost med familjen i lugn och ro innan jag cyklade till kontoret. Men så bara  sov alla och vägrade vakna trots att jag inte alls försökte vara tyst utan klampade runt och stökade i köket. Så till slut hällde jag kaffet i en termosmugg och plastade in mina mackor och cyklade iväg med podd i öronen. 

Har jag sagt det förrut så säger jag det igen. Jag facking löv att lyssna på podd när jag går, springer, cyklar. Imorse lyssnade jag på en dokumentär från radiosporten om hur Ronaldhino hamnade i fängelse. Tidigare har jag lyssnat på Uppgång och Fall om både Ekerösvindlaren och Theranos grundare Elizabeth Holmes. Och även om det inte är värsta viktiga faktakunskaperna jag lär mig genom min poddkonsumption så får jag ändå ofta slå-mig-på-knäna-känslan av att Va?! Är det SÅ det är? Faaan, vet folk om det här?!
Och känner mig lika delar upplyft, upplyst, och skamsen för att jag inte vetat det tidigare. 

Imorgon kommer våra vänner från Idaho och hälsar på. Hade planer på att baka färskt bröd till frukost, men aint nobody got time for that shit liksom så istället gick jag till ICA på lunchen och köpte take n´bake. Med podd i öronen såklart. Och plockade på mig brie, salami, marmelad. Juice. 
Viktigast är ju ändå att de får ägg och kaviar, sånt man inte kan få i the states. 

No comments:

Post a Comment

Och vintern varar än till påska

Det är inte påsk ännu, det vet jag. Men lillskruttan frågade om vi inte kunda börja påska idag och jag kände att jodå, varför inte? Hon har ...