Tuesday 27 September 2022

Jag skönhetsbloggar också

Sen några år tillbaka använder jag nästan uteslutande ekologiska shampokakor. Men för några månader sedan började reklam för ett märke som heter Under Your Skin ploppa upp i alla mina kanaler, sociala medier, you name it.
Dom ville ha mig som kund. 
Och jag är ju lite en sucker för typ ekologiskt och fritt från skit. Lite hippie wannabe fast eh, ja en ren hippie alltså. Och igår när jag lyssnade på en av mina favvo-poddar så hade dom en kod för just Under Your Skin... såatte, jag beställde.
Ska bli lite spännande.
Om än knappast revolutionerande. 
En annan grej jag börjat med (förlåt för ointressant) är att bara massera in shampo i hårbotten, inte gnugga in det i längderna.
Det gör verkligen håret mindre frissigt. 
Och så morotsolja i ansiktet när man börjar bli vinterblek och knastertorr i fejjan. 

Så. Det var allt för idag. 

4 comments:

  1. Jag får också massa reklam för just under your skin i mitt poddflöde, du måste uppdatera oss om det är värt !

    ReplyDelete
  2. Jag har också fått den reklamen och minns det just för det där med att bara ta schampo i hårbotten. Logiskt ändå!

    Du får skönhetsblogga lite mer och berätta vad du tyckte sen!

    //LoHe

    ReplyDelete
  3. Jag testade att inte ha schampo i hela håret (har långt hår) och det blev faktiskt mycket bättre. Frågan är hur rent det blir🙄
    Carina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo alltså jag har hört om no-poo trenden (vilket ju låter som att man låter bli att bajsa...) men tänker att det känns äckligt för mig pga svettig hårbotten efter träning. Men kan tänka mig att det funkar för vissa

      Delete

Vad tror ni om det här då?

Ni vet hur man ibland inte kan släppa något som någon sagt? Även om det handlar om en till synes trivial kommentar.  Vad menade människan eg...