Saturday 14 January 2023

Lördag morgon

Kom hem sent torsdag och hade lillskruttan i sängen redan innan jag ens försökt somna själv. Sen sov vi tillsammans mellan ca 23-01 då hon vaknade och ville kramas, prata, lyssna på sagor, etc. Någonstans runt 03:30 somnade vi till slut och sen kom storskruttan och hälsade mig välkommen hem 05:18. 
Det var den natten. 
Igår kväll somnade båda barnen i soffan framför 101 Dalmatiner och jag var i säng 20:30. Så att vi klev upp 05:30 imorse, det gör inget.
Fick en massa timmar sammanhängande sömn och känner mig som en reparerad människa. 
Sånär som på höger ljumske, den värker så förbannat. 
Enligt doktor Google är det mest troligt en överansträngd muskel i låret eller prostatan som krånglar. Hoppas på det förra.
Jag och min cardio-kollega sprang 11 km betongtrottoar i Barcelona och behinnorna vittnade redan under passet om att det var en halvbra idé.
Men å andra sidan sprang vi till stranden och fick se solen resa sig ur havet.
Det var vackert.
Och det kan lite krångel med prostatan få vara värt. 

7 comments:

  1. Men alltså, är inte du kvinna? Prostatan är väl en manlig könskörtel? Nu fattar jag ingenting. Fast du är kanske transkvinna, det är ju en möjlighet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är absolut en möjlighet, kul med öppna sinnen. Men nej, jag har ingen prostata, det var ett skämt.

      Delete
  2. Alltid lika jobbigt när prostatan krånglar. Hoppas den repar sig snabbt!

    ReplyDelete
  3. øu nøu, ikke prostatan. jaja. lykke til.

    ReplyDelete
  4. Haha förrförra sommaren när jag hade ont i diffusa delar av magen med misstänkt njursten fick jag prostatamedicin för att det även slappnar av vissa delar av kroppen som behöver slappna av typ. Apotekspersonalen tittade på receptet, sen på mig. Sen på receptet och ba hmm ska du verkligen ha detta? För läkaren hade även skrivit default-anvisningar om att jag skulle ta medicinen vid problem med prostatan. Viktigt att hålla prostatan i ordning iallafall!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha absolut, menar det! hellre en obefintlig prostata i skick än en som krånglar

      Delete
  5. Om du låter bli att ståkissa en period så kanske det bättrar sig, hihihi!

    ReplyDelete

Analysera mera

Igår ringde jag och ställde mig i kö för samtalsstöd via Svenska Kyrkan. Har gått där tidigare, i samband med att lillskruttan föddes. De va...