Thursday 6 April 2023

Udda

Jag har en före detta kollega som varje vår skickar mig ett sms med en dansvideo. 
Vi har ingen kontakt i övrigt. 
Svarar jag på sms:en så får jag ingenting tillbaka. 
Förrän nästa år då, och då en ny video.
Det är inte heller han som dansar i klippen, utan typ en gullig tant som rockar loss på en fotbollsläktare eller ett par ungdomar som övar flamenco. 
Typ feelgood.
Årets klipp kom igår.
Jag svarade bara tack och la till en dansemoji.
Det är inte otrevligt, men helt klart udda.
Och jag tänker på hur jag skulle reagera om de slutade komma.

4 comments:

  1. Eh, weird...?🙄

    ReplyDelete
  2. Förmodligen ett årligt sms till alla hens kontakter?

    ReplyDelete
  3. Men Gu’ så härligt! Det hade man kunnat bygga en roman på, om man var lite påhittig!

    Lohe

    ReplyDelete

Touché

Igår var sista gången för terminen på simskolan och barnen, som gått i samma grupp, klarade båda Bläckfisken.  Ingen av dem är speciellt för...