Wednesday 5 July 2023

Äta, sova, springa

Min svåger och svägerska (som alltså är här och hälsar på från Idaho) är med i nån slags utmaning som går ut på att man ska springa en mile (1,6km) varje dag.
Och som de tjatar om denna löpning.
Tätt efter ettan som är deras 14-månaders mat- och sovklocka, är deras mile och när och var de ska ut och kuta den, det de pratar absolut mest om.
Alltså jag gillar löpning, det är typ min enda hobby. Men liksom enough. 
Spring eller spring inte.

Och sen ska ungen sova igen. 
Eller äta.
Idag fick vi iallafall äntligen se solen.

4 comments:

  1. Min moster hade en sån 3-års runstreak där hon sprang varje dag i flera år. Oklart om hon nånsin var förkyld under den tiden? En annan skulle ju bryta en runstreak efter en månad pga nån förkylning barnen drog hem. Men till hennes försvar pratade hon knappt om sin runstreak. Och hon började stringtrosa efter 40 års ålder och fyra barn, och har nu sprungit över 50 maratonlopp. Man slutar tydligen räkna efter 50. Rätt coolt ändå.

    ReplyDelete
  2. Nej hon började inte stringtrosa utan springa 🤣

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, jag försökte förstå vad du menade. Tänkte: började hon använda stringtrosa efter 40, eller?🤣🤣
      Carina

      Delete
  3. Samma! Och tänkte ”aja ändå rimligt”

    ReplyDelete

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...