Sunday 9 July 2023

Perspektiv

Tillbaka i Norrlands huvudstad efter en safari bland inlandets träsk, myrar och älvar.
På väg hem fastnade vi på E4:an i drygt två timmar pga olycka där MC-förare och lastbil haft tätare kontakt än vad som kan sluta väl. 
Ser nu att minst en är död.

Det är inte kul att sitta fast på E4:an en varm (fast det var absolut inte jättevarmt) sommardag med små barn.
Dessutom upptäckte jag, när vi gick på toa på Circle K nån halvtimme före stoppet, att jag precis fått mens men eftersom det var bråttom, jag hade båda barnen med mig inne på toan, inga mensskydd till hands, osv så tänkte jag äh skit samma det är bara en knapp timme hem det blöder inte igenom.

Men. Vi hade vatten, godis, bananer och sammanlagt en iPad med batteritid nog för en halvtimmes tittande. 
Det var långtråkigt. Och lite kladdigt.
Men det var också allt.

Till slut kom vi tillbaka till lägenheten. 
Dusch istället för sjö. 
Sushi istället för palt. 
Oskadda.

1 comment:

  1. Jo men får ju tänka det, att någon kom inte hem till sina nära den dagen… 😢🕯

    Lohe

    ReplyDelete

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...