Friday 28 July 2023

Ledig

Jag såg aldrig Jag är Zlatan. 
Det fanns tid, men det fanns inte den tiden. 
Den får stå kvar på den evigt växande listan av serier, filmer, musik och böcker jag tänker att jag vill konsumera. 

Nu är jag istället i Prag och har sen igår kväll semester. 
Jag har semester.
I Prag.
Med min man.
Föresten ljuger jag, jag är inte alls i Prag.
Nu är vi i České Budějovice, vilket ingen vettig människa kan uttala. 

Barnen lever sommarlovsliv med kusiner och moster i Luleå och verkar ha det alldelens underbart. 

Igår lämnade jag och teamet ifrån oss en rapport på nätta 256 sidor som jag är huvudförfattare på.  Den ska lämnas in till kommissionen på måndag och det återstår fortfarande lite formatering.
Men det ska inte jag göra.
Det kan inte jag göra för jag inte ens tillgång till filen längre. 
Sa jag att jag har semester?

5 comments:

  1. Underbart! Gratulerar till semester, Prag (eller det där stället 🤭) och barnfritt!

    Lohe

    ReplyDelete
  2. Hurra! Är det för evigt belgarfritt nu då?

    ReplyDelete
  3. Eller kommer han dyka upp likt Bojans mamma/Fru kanin på nåt annat projekt? Hoppas inte.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoppas verkligen inte, men man vet aldrig. Han skulle gå i pension men ryktet säger att han lever vidare... konsulter är ett segt släkte, svåra att bli av med

      Delete

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...