Friday 11 August 2023

Sen semester

Sen semester is da shit. 
Ska försöka komma ihåg det nästa år.
Att hacka upp semestern var ingen dum idé heller faktiskt.
Det värsta jag vet (i semesterväg alltså) är att vara ledig i juli, utan andra planer än att njuta av sommaren och sedan inte ha någon sommar att njuta av.
Mulet och 17 grader när man vill sola och bada.
Mulet och 17 grader i augusti däremot, när folk har börjat jobba igen och allt liksom bara känns som bonus, det är mer okej. 
Jag har varit ledig på riktigt och känner mig, om inte utvilad så iallafall redo att kämpa för att slippa ett projekt som annars kommer bli en riktig surdeg att dras med kommande år.
Ingen Belgare där, men dock ett gäng tyskar med storhetsvansinne. 

No comments:

Post a Comment

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...