Wednesday 25 October 2023

Dan före dan

Sista dagen på kontoret före avresan imorgon. Jag hade en så lång att-göralista att jag tänkte Omöjligt, detta kommer icket låta sig hinnas!
Men se på fan alltså. Nu är klockan inte ens 15 och jag är klar med alla mina måsten. Inte alla borden, dom ska jag ta i örat på en stund, då jag druckit upp kaffet och skrivit det här. 

Jag hade även en ambition om att städa lägenheten innan vi reste iväg i 10 dagar, men... den är bara att släppa. Mannen jobbar till midnatt ikväll, barnen har simskola, svärpäronen ska slagga hos oss pga bara ett taxistopp och så kan dom städa ur sin lägenhet idag osv. 
Nu är istället ambitionen att få med mig det allra viktigaste. 
10 dagar är sådär misslagom länge att man liksom måste packa ganska mycket, särskilt då vi inte vet om kommer kunna tvätta. Men nu googlade jag precis laundromats in Budapest och fick massa träffar så dåså, det löser sig. 

No comments:

Post a Comment

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...