Wednesday 27 December 2023

Om resan och vägen och mödan eller hur det nu var

Jag älskar advent och jag älskar kanske mellandagarna ännu mer. 
Jag älskar julen också, alltså det gör jag ju.
Men julen är inte utan en viss press på lycka och prestation. 
Advent är väntan med allt det götta kvar. 
Mellandagarna är efterrätten samtidigt som nyårsafton och en ganska massa jullov fortfarande finns kvar. 

Vi firade jul på hotell med hela min familj i år. Mamma, pappa, syskon med respektive och sammanlagt 9 barnbarn. 
Julbord, skridskor, pool, hotellfrukost.
Eat, sleep, repeat. 

Ingen städade, ingen lagade mat.
Alla fick hänga.
Alla hade möjlighet att smita upp på eget rum för egentid whenevs. 
Det var väldigt bra. 

Nu sitter jag och reklamerar kortköp som gjorts med mitt (nu spärrade) kort eftersom det är svårt för mig och 75-åringarna att känna igen internetbedragare när de är så listiga som de är.
Eller nåt.
Pinsamt, absolut. 
Men samtidigt är det inget brott att vara klantig och godtrogen, det är ett brott att stjäla folks kortuppgifter, sådeså.  

No comments:

Post a Comment

En bok

Jag har precis läst ut Mamma är bara lite trött av Sara Beischer.  Den låg lite väl länge på nattduksbordet innan jag vågade öppna den pga ...